APP ENTER
ENTRAR

He oblidat la contrasenya

ENCARA NO T'HAS REGISTRAT?

En registrar-se accepta la política d'ús així com la política de privacitat

En registrar-te acceptes la recepció d'informació rellevant de BarcelonActua

12/09/2024

Landing: generant oportunitats transformadores

"Vull arribar a ser polític a escala internacional", explica en Mamadou quan parla de la importància de què totes les persones siguem considerades iguals per tenir les mateixes oportunitats. Ell volia estudiar Dret a Guinea i, tot i que no va tenir més opció que marxar, aquesta continua sent la seva meta a Barcelona.

En Mamadou forma part del programa Landing* des de fa gairebé un any i el defineix com un "programa on podem desenvolupar-nos en les diferents etapes de cadascun dels nostres processos". Per a ell, "no només és important tenir on menjar i on dormir", sinó també poder estudiar i participar en diferents activitats per generar oportunitats, quelcom "essencial quan arribes i has de començar de zero".

Va conèixer per primera vegada la Fundació al carrer de l'Om, a la Llar del Raval. La seva assistent social li havia dit que allà podria començar a prendre classes de castellà, i així va ser. "Vaig començar amb les classes d'immersió lingüística, i com era bon alumne, em van convidar també a anar a l'Aula de Lectura", explica entre rialles però amb satisfacció. "Després també vaig participar en moltes altres activitats com classes de català, cuina i voluntariats a Veritas", afegeix, afirmant amb seguretat que després de mesos sense poder fer res, "va començar a sentir-se viu de nou".

Passats uns mesos i amb un castellà molt bo, en Mamadou es va poder parlar amb la responsable de l'Itinerari de Formació per continuar amb el seu desenvolupament personal i professional a través de la formació. "Estic molt content perquè d'aquí a un mes ja acabo el meu curs i ja he començat a buscar feina", explica amb un somriure i afegeix que la seva Referent, la François, l'ha ajudat a crear un perfil en un portal de recerca de feina. "Abans de conèixer-la, em van dir que li agradava la política; per això, des del principi m'he sentit molt còmode amb ella", explica fent referència a la François, a qui defineix com una persona amable que sempre ha estat allà quan l'hi ha demanat, i també quan no ho ha fet. "M'ha ajudat en el meu procés d'una manera molt propera i personal".

"Arribar a BarcelonActua em va donar esperança", afirma en Mamadou. I després de posar en valor la importància de projectes com aquest, destaca cadascuna de les coses que li ha aportat el contacte amb les diferents persones voluntàries que han format part del seu ecosistema a BAC. "Els voluntaris són part de les arrels de la Fundació", afirma amb agraïment, remarcant que compartir experiències, cercles de persones i coneixements és una part fonamental per poder acompanyar les persones en els seus processos, i això és el voluntariat a BAC.

*L'acompanyament integral que ofereix el programa Landing compta amb el suport del Departament d'Igualtat i Feminismes de la Generalitat de Catalunya i amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona