APP ENTER
ENTRAR

He oblidat la contrasenya

ENCARA NO T'HAS REGISTRAT?

En registrar-se accepta la política d'ús així com la política de privacitat

En registrar-te acceptes la recepció d'informació rellevant de BarcelonActua

16/05/2024

El voluntariat corporatiu com a eina de sensibilització

"Ja deu fer un any i mig que sóc voluntària a BarcelonActua", explica la Lorena fent memòria de com va conèixer la Fundació. A l'empresa on treballa, anualment, a tots els treballadors els ofereixen l'oportunitat de participar en diferents activitats de voluntariat corporatiu de la mà d'ONGs i Fundacions locals. I són els mateixos treballadors els que presenten a concurs diferents opcions de voluntariat, que si surten guanyadores, són les que es publiquen al portal de voluntariat de l'empresa perquè tots els membres de l'equip puguin participar.

Quan la Lorena va decidir apuntar-se a un voluntariat corporatiu, el Juan Carlos, voluntari expert de BarcelonActua en la digitalització de sistemes i processos, ja havia presentat a concurs a la Fundació. Així, la Lorena va trobar l'opció d'anar com a voluntària a cuinar a la casa d'acollida BACstation Vallcarca, un espai temporal d'acollida per a joves migrats, sols, sense referents familiars i en situació de sensellarisme.

.

"Vam cuinar cous cous amb els joves de la casa i vam acabar ballant i cantant plegats", recorda alhora que admet que va pensar que l'activitat estava molt ben dinamitzada i que les persones voluntàries tenien un rol clar, fet que li va facilitar gaudir de l'experiència. "Quan vaig tornar a veure publicat un altre voluntariat corporatiu amb BarcelonActua, aquest cop per anar als sopars tertúlia del Raval, em vaig apuntar, i des de llavors hi he anat cada setmana", admet amb un somriure reconeixent que quan va conèixer el projecte li va encaixar totalment i li va permetre descobrir una realitat de la seva ciutat que no coneixia de tan a prop.

Amb anterioritat, al Lorena havia fet de voluntària en un menjador social, però "era més gran i molt menys personal", explica. Els sopars i esmorzars tertúlia del Raval tenen l'objectiu de servir un àpat però alhora compartir, escoltar i generar espais amb dinàmiques relacionals sanes per enfortir els vincles horitzontals entre els convidats i les persones voluntàries. "Aquí vaig trobar un espai on parlar amb les persones que venen a sopar, i si hi ha alguna manera d'acompanyar, és així, creant vincles", descriu la Lorena.

Amb el temps no només s'ha convertit en una voluntària fonamental dels sopars sinó que també és referent de dos convidats de la Llar. "De forma natural els hi vaig començar a donar suport amb temes administratius, i a poc a poc els he anat acompanyant", narra i confessa amb un somriure que inclòs han anat a dinar amb la seva mare. Admet, també, que tot i ser molt frustrant veure com la falta d'un sostre és un gran impediment per avançar en qualsevol aspecte, sent que d'alguna manera està aportant un granet de sorra a la seva ciutat.

El voluntariat corporatiu va apropar a la Lorena a vivències que no coneixia i ara ella té clar que aquestes oportunitats "són una manera d'apropar-se a les realitats de la nostra ciutat, descobrir activitats que ens poden agradar i alhora una molt bona manera de conèixer millor la gent amb qui treballes i fer team building". És per això que, aquest any, la Lorena va decidir tornar a presentar a concurs a la Fundació BarcelonActua perquè altres dels seus companys i companyes poguessin participar com a persones voluntàries. "Mai se sap, de sobte connectes i pot arribar a ser una cosa molt valuosa per a totes les parts implicades", confessa.